Uczniowie klasy V wzięli udział w niezwykle ciekawym projekcie edukacyjnym, którego celem było stworzenie modeli komórek zwierzęcych lub roślinnych. Zadanie to miało na celu nie tylko pogłębienie wiedzy z zakresu biologii, ale również rozwijanie kreatywności, wyobraźni przestrzennej oraz zdolności manualnych. Prace mogły być wykonane z dowolnych materiałów, takich jak plastelina, papier, styropian, kolorowe masy plastyczne czy materiały recyklingowe, co dodatkowo uczyło dzieci wykorzystania dostępnych zasobów.
W trakcie pracy nad projektami uczniowie mieli okazję zapoznać się z kluczowymi elementami budowy komórki, takimi jak błona komórkowa, jądro komórkowe, mitochondria, chloroplasty (w przypadku komórki roślinnej), siateczka śródplazmatyczna, wakuole czy cytoplazma. Wspierani przez nauczyciela biologii, dzieci mogły lepiej zrozumieć funkcje poszczególnych organelli oraz różnice między komórkami zwierzęcymi i roślinnymi.
Efektem pracy były różnorodne i barwne modele, które uczniowie z dumą prezentowali na klasowej wystawie. Projekt spotkał się z dużym entuzjazmem zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli. Tego typu zadania nie tylko wspierają proces nauczania, ale również budują w uczniach poczucie satysfakcji z własnej pracy oraz wzmacniają współpracę w grupie.
Elżbieta Iwańska