Za oknami piękna, kolorowa jesień, ale nie tylko za oknami. W minionym tygodniu sala przedszkolaków z grupy Sówki stała się także jesienna i pachnąca lasem. Przedszkolaki rozpoczęły bowiem „Sensoryczną Przygodę”, a jesień to świetny czas na wykorzystanie skarbów natury i kreatywne spędzenie czasu na zabawach wspierających rozwój integracji sensorycznej dzieci.
Sówki wykorzystują ten czas bardzo aktywnie. Wybrały się na spacer w poszukiwaniu darów jesieni z których następnie wspólnie stworzyły sensoryczne jesienne drzewo i witraże z liści. W czasie zajęć, każde dziecko mogło dotykiem zapoznać się z różnymi darami natury i rozwinąć swoją kreatywność, a także ćwiczyć umiejętność współdziałania w grupie. Największe zainteresowanie wśród dzieci wzbudziła ścieżka sensoryczna wykonana z kasztanów, liści, kory, jarzębiny i szyszek. Taka ścieżka ma bardzo duże znaczenie dla dziecięcych stópek – usprawnia motorykę dużą, rozwija wrażenia dotykowe, poprawia równowagę i koordynację ruchową i przede wszystkim stymuluje receptory. Ścieżka sensoryczna pozwala rozwijać wyobraźnię dotykową, która jest niezbędna do prawidłowego poznawania świata przez dziecko. Spacer po wyznaczonej trasie i zabawy z darami natury sprawiły dzieciom mnóstwo radości.
Innowacja Pedagogiczna „Sensoryczna Przygoda” będzie realizowana w grupie Sówki przez cały rok szkolny. Jej celem jest dostarczenie dzieciom zróżnicowanych bodźców sensorycznych i wspieranie ich rozwoju pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej.
M. Ponichtera